KARDIGAN DAMSKI DIY

by - grudnia 03, 2017

Pogoda nie rozpieszcza, coraz chłodniejsze dni zainspirowały mnie do uszycia narzutki, którą będę mogła się okryć w chłodniejsze zimowe wieczory. Tkaniną jaką wykorzystałam do uszycia kardiganu DIY była wełna, trochę sztywna i „gryząca”, ale napewno bardzo ciepła. Oczywiście same możecie popróbować z innego rodzaju tkaninami np. dzianiną.

CIEPŁY SZARY SWETER DIY

Do wykonania KARDIGANU NARZUTKI DIY użyłam:
tkanina wełna 1,5 m x 1,4 m,
mydło krawieckie,
szare nici,
nożyczki,
maszyny: overlock, stębnówka.

DAMSKI SZARY KARDIGAN, SWETER

Tkanina powinna być złożona na dwie części po szerokości. Na tkaninie o długości 150 cm i szerokości 140 cm wyrysowałam dwa elementy na kształt trapezu zgodnie z poniższym rysunkiem na którym znajdują się wymiary. Z wykrojonych elementów powinny powstać dwa rękawy oraz przód i tył kardigana nie rozcinajcie złożenia materiału w dużym trapezie :-). Na bocznych krawędziach dużego trapezu od złożenia tkaniny odmierzyłam 16 cm i w tym miejscu zrobiłam nacinek, który zaznacza miejsce wszycia dolnej części rękawa oraz do którego punktu zszywamy boki. 

SZARY SWETER WYMIARY

Gdy już jesteśmy na tym etapie możemy przejść do szycie. Ja w pierwszej kolejności na overlocku obrzuciłam rękawy oraz zszyłam je, obrzuciłam również podwójny duży trapez. 

DAMSKI SWETER DIY

W dalszej kolejności podłożyłam rękaw i przestębnowałam, zszyłam boki do nacinków i wszyłam rękawy. Jeżeli macie wprawę możecie wszyć rękawy na overlocku i zszyć na nim boki kardiganu damskiego DIY wcześniej omijając obrzucanie boków kardiganu i górnej części rękawów, ja obrzucałam i rozprasowywałam osobno wszystkie elementy, gdyż moja tkanina była bardzo sztywna i dużo ładniej wyglądały rozprasowane szwy. Na sam koniec dwie dolne części dużego trapezu z którego powstał przód i tył kardiganu podłożyłam i przestębnowałam. Pozostało tylko wyprasowanie na gotowo. 


SWETER DAMSKI SZARY

SZARY SWETER

SWETER SZARY DAMSKI


Już przetestowałam blezer na niedzielnym spacerze z psiakiem, bardzo ciepły okrywa praktycznie całą sylwetkę na dodatnie temperatury wyśmienity na mrozy może być jednak za cieniutki, ale świetnie sprawdzi się jako narzutka w biurze czy w domku na zimowe wieczory do książki. 

You May Also Like

0 komentarze