ŁAPACZ SNÓW DIY

by - czerwca 15, 2017

Łapacze snów kiedyś pełniły funkcję amuletów w plemionach Indian z Ameryki Północnej, obecnie są bardzo popularną ozdobą wieszaną jako talizmany przynoszące szczęście. Wierzono, że zawieszony łapacz snów nad posłaniem ma chronić śpiącego przed marami sennymi. Złe sny miały być filtrowane przez sieć łapacza, a następnie, wraz z pierwszymi promieniami słońca, spłynąć swobodnie po piórach i przejść w niebyt. Według niektórych wierzeń łapacze były tarczą, chroniącą domowników przed wszelakim złem, które mogły wkroczyć do domu. Każda z części łapacza ma swoją funkcję powinien się składać z okręgu symbolizującego zamknięty krąg życia, cztery strony świata, z sieci utkanej na okręgu która jest odpowiednikiem powiązań krwi oraz swobodnie zwisających piór, paciorków lub wstążek.

Jak zrobić łapacz snów, Zrób To Sam , Łapacz Snów, Namiot, Dreams
Czego potrzebujemy do wykonania łapacza snów DIY;
obręczy,
tkaniny/ włóczki/ rzemyka,
muliny/ serwetki,
piórek,
wstążki/ pompony,
szydełka.

Zrób To Sam , Łapacz Snów, Namiot, Dreams

Zrób To Sam , Łapacz Snów, Namiot, Dreams

Dawniej łapacze snów wykonywane były wyłącznie z materiałów organicznych dziś mamy większe możliwości wyboru materiałów z jakich możemy wykonać samodzielnie łapacz snów. Ja jako podstawę użyłam metalowego kola z abażuru po starej lampie, owinęłam je tkaniną lnianą w naturalnym kolorze, aby nabrał bardziej etnicznego charakteru.

Zrób To Sam , Łapacz Snów, Namiot, Dreams

Namówiłam jedną z kreatywnych dziewuch mistrzynię szydełka do wykonania na potrzebę tego projektu ozdobnego kwitka z muliny. Został on zamocowany na środku koła za pomocą sieci z muliny. Oczywiście zamiast ozdobnego kwiatka możecie w tym miejscu zamocować koronkową serwetkę lub całe koło wypełnić siecią, ja postawiłam na taką formę, gdyż wcześniej nie spotkałam się z takim łapaczem snów.

Zrób To Sam , Łapacz Snów, Namiot, Dreams,

Gdy już podstawę łapacza snów zrób to sam mamy gotową montujemy do koła wstążkę na której będzie wisiał łapacz snów. Jak już nasz łapacz będzie miał na czym wisieć przechodzimy do ozdabiania go, każda z was może się tu wykazać swoją inwencją. Pamiętajcie jednak o piórach są jednym z trzech elementów niezbędnych w łapaczu snów, w internecie krąży wiele projektów pomijających pióra dlatego zwracam na to szczególną uwagę. 


Zrób To Sam , Łapacz Snów, Namiot, Dreams

Zrób To Sam , Łapacz Snów, Namiot, Dreams

Mój łapacz snów DIY utrzymany jest w kolorystyce ziemi przeważa kolor beżowy, z uwagi na fakt, iż będzie on prezentem dla malucha dodałam wstążki w odcieniu pastelowego różu, błękitu i fioletowego.




You May Also Like

0 komentarze