EDUKACYJNA MATA KONTRASTOWA DIY

by - sierpnia 14, 2018

Obiecałam, że w najbliższym czasie pokażę Wam parę rzeczy, które zrobiłam w czasie ciąży lub chwilę po porodzie. Tak naprawdę większa część projektów, która powstała w tym szczególnym czasie jest dla Drzyka. Zainspirowana matami edukacyjnymi chciałam stworzyć matę edukacyjną w kontrastowych kolorach jak od dawna wiadomo dziecko najwiecej uczy się na podłodze stąd pomysł na taki projekt.

Mata dla dziecka

Do wykonania edukacyjnej maty kontrastowej DIY potrzebujemy:

tkaniny o różnych wzorach w kolorze czarnym i białym,
tkaninę minky,
pomponiki czerwone i białe,
filc czerwony,
gumka czerwona, wstążki,
ocieplacz do wypełnienia,
maszyna do szycia.


mata edukacyjna diy

Z pięciu różnych kawałków tkaniny bawełnianej wycięłam 16 kwadratów o wymiarach 27 cm x 27 cm, a z tkaniny minky wycięłam kwadrat o wymiarach 101 cm x 101 cm. Moja mata po uszyciu ma wymiary 100 cm x 100 cm, dlatego też do każdego z kawałków tkaniny dodałam 1-2 cm zapasu krawieckiego. Z ocieplacza przygotowałam kwadrat o wymiarach 100 cm x 100 cm. Małe kwadraciki poukładałam na podłodze tak, aby dobrze rozplanować, która tkanina powinna być zszyta ze sobą, aby takie same wzory nie były obok siebie zbyt blisko.

Edukacyjna mata diy

 Z filcu wycięłam różne figury geometryczne i przyszyłam do kwadratów z bawełny, przyszyłam do nich też pompony oraz gumeczki. 

Mata dla niemowlaka

Kwadraty z bawełny zszyłam ze sobą w sposób wcześniej rozplanowany na podłodze. Do lewej strony patchworku, który powstał przyszyłam ocieplacz, aby mata była mięciutka, a ocieplacz się nie przesuwał. Tkaninę minky i patchwork zszyłam ze sobą na lewej stronie, zostawiając niewielki otwór potrzebny do odwrócenia kwadratu. Po odwróceniu tkaniny przestębnowałam brzegi maty na stopkę.

Kontrastowa Mata, dziecko, niemowle

MATA DLA DZIECKA

Kontrastowa Mata edukacyjna


Drzyk bardzo lubi leżeć i bawić się na macie, mata świetnie nadaje się do ogrodu czy do domu jest mięciutka, a przyszyte aplikacje pomagają w rozwoju manualnym maluszka.

You May Also Like

2 komentarze

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat takiej maty u nas nie było, ale była mata edukacyjna taka zwykła. Teraz dzieci bardzo chwalą sobie zabawki edukacyjne https://modino.pl/edukacyjne-nauka-i-zabawa bo oczywiście już wyrosły i mogą bez problemu bawić się same.

    OdpowiedzUsuń