LANOLINA PLAMIĄCA PRANIE

by - października 21, 2020

Dziś temat, który ostatnio był u nas mocno na czasie, a mianowicie produkty do prania.  UOKiK sprawdził jakość proszków do prania tkanin kolorowych. Jak 10 proszków poradziło sobie w testach możecie sprawdzić na stronie uokik.gov.pl. UOKiK testował proszki pod kątem radzenia sobie z zabrudzeniami, plamami oraz z utrzymaniem intensywności koloru. Test bardzo ciekawy i zachęcam Was do przeczytania artykułu, a temat poruszam dlatego, że kilka tygodni temu mieliśmy problem z praniem. 

Początkowo na białym praniu zaczęły pojawiać się szaro brunatne plamy niczym nie dało ich się usunąć. Miałam mnóstwo zniszczonych ubrań, moje koszule, zasłony, firany nadawały się tylko do kosza. Przez kilka tygodni szukałam przyczyny, zmieniałam proszki, poszły w ruch płyny i kapsułki, mycie pralki nic to nie dało pranie w dalszym ciagu było poplamione. Plamy zaczęły pojawiać się również na kolorowym praniu. 

Dotarłam chyba na koniec internetu naczytałam się miliona mądrych rad pralka była czyszczona chyba wszystkim w każdej temperaturze i  nic to nie zmieniło, a ja dalej nie znałam przyczyny okropnych plam. W końcu odnalazłam wpis jednej z dziewczyn, która miała taka samą sytuacje, zmieniała proszki płyny czyściła pralkę baaa nawet zmieniła pralkę na nową, pranie dalej było poplamione po praniu. Nie odpuściła i wraz z producentem pralki po wizytach serwisantów, którzy rozkładali ręce zrobiła badania pralki w laboratorium okazało się, że przyczyną poplamionego prania jest zbyt duża ilość lanoliny - tłuszczu zwierzęcego. Lanolina, działała szkodliwie na pranie, nie rozpuszczała się w wodzie (często za zimnej) pozostawała w odpływach, filtrach w zależności od składu wody miała różny wpływ na barwienie tkanin. 

To był strzał w dziesiątkę podczas robienia zakupów nie zwróciłam uwagi, że kupiłam zamiast płynu do płukania, płyn zmiękczający z lanoliną. A jak to ja zawsze wszystko od serca lałam płyn z górką,  żeby było dobrze, po pewnym czasie tłuszcz osadził się na elementach pralki i pomimo zaprzestania używania płynu z lanoliną czyszczeniu pralki dalej miałam brudne pranie. Na chwilę obecną sytuacja jest opanowana pralka nie brudzi, a szafa powolutku jest uzupełniana. 

You May Also Like

0 komentarze