DYNIA BETONOWA DIY

by - września 20, 2020

Wieczory już są chłodne, idzie jesień! A jak jesień to dynia! W tym roku postanowiłam zrobić dynię z betonu DIY. Kocham ten surowiec  (kto jest ze mną dłużej wie, że jestem loft girl) i tak się ostatnio zastanawiałam czemu jest go tu tak mało! Najwyższa pora to zmienić! W ubiegłym roku robiłam dynie z tkaniny wpis tutaj.

Dynie DIY


Czego potrzebujemy do zrobienia dyni z betonu DIY:

beton ( ja użyłam Weber Beton B30, jeszcze fajniejsza będzie gradacja 20),

pończocha, skarpetka

sznurek, patyki

woda,

mieszadło,

kubek,

klej na gorąco

wiadro.


Dynie DIY


W pierwszej kolejności dobrze przygotowałam sobie miejsce pracy, pończochy z mieszanką przeciekają, więc zwróć na to szczególną uwagę. W wiaderku przy pomocy mieszadła połączyłam beton z wodą w proporcji mniej więcej 7 kg na 1 l. wody. Mieszanka nie ma być rzadka, ale też nie może być sucha. Ma mieć mniej więcej konsystencje sera twarogowego. Pończochę umieściłam na kubku, to taki magiczny sposób, aby łatwo napełniało się ją betonową mieszanką. 


Betonowe Dynie

Betonowe Dynie

Po umieszczeniu betonu w pończosze wiążemy górę pończochy w supeł i formujemy dynie. Przy pomocy sznurka nadajemy dyni kształt przewiązując uformowana kulkę w kilku miejscach.

Dynie NA Halloween

Dynie DIY

Dynie DIY


Pozostawiamy dynie do wyschnięcia zgodnie z zaleceniami producenta betonu. Gdy dynia będzie już słucha przecinamy sznurki i pończochę i wyciągamy ją z przygotowanej formy. Przy pomocy kleju na gorąco montujemy sznur albo patyki, które posłużą nam za ogonek dyni. Dynie można zostawić w stanie surowym łub pomalować farbą, lub sprayem.


DIY Dynie

Betonowe Dynie

Cały projekt wygląda dość skomplikowanie i pracochłonnie, ale zdecydowanie szybciej wykonałam tegoroczne dynie, niż te z tkaniny. Jeśli chodzi o poziom skomplikowania obie
dynie wydają mi nie na tym samym poziomie zaawansowania.

You May Also Like

1 komentarze

  1. Bardzo pomysłowe. Super.
    Będę musiał spróbować wykonać taką dynię w domu. Dynia do października pasuje idealnie.

    OdpowiedzUsuń