BETONOWA ŚCIANA DIY

by - listopada 27, 2018

Do napisania tego wpisu zbierałam się od momentu powstania bloga, tak naprawdę ten wpis powinien być pierwszym, który został przeze mnie opublikowany. Zmotywowałam się i po kilku latach od powstania ściany opiszę Wam jak w prosty sposób i totalnie za grosze zrobić ścianę betonową. Ja jestem prawdziwą fanką loftowych wnętrz w naszym maleńkim mieszkanku mamy i beton i cegłę. Ściana betonowa powstała długo przed tym jak beton stał się hitem wnętrzarskim i z naszego projektu do tej pory skorzystało sporo znajomych stąd po kolejnym zapytaniu jak to zrobiliśmy postanowiła podzielić się pomysłem z szerszym gronem.

Betonowa Ściana DIY

czego potrzebujemy do betonowej ściany DIY: 

tynk maszynowy Knauf MP75,
czarny barwnik,
paca do tynku,
nożyk, 
poziomica,
sznurek, 

Ściana z Betonu Jak Zrobić

Jak Zrobić Betonową Ściane

W pierwszej kolejności trzeba przygotować ścianę, oczyścić ją jak tylko to możliwe z pozostałości farb, tapet, itd ja swoją ścianę po oczyszczeniu zagruntowałam Uni-Gruntem. Tynk maszynowy Knauf MP75 przygotowałam zgodnie z instrukcją z opakowania i dodałam 3 duże opakowania barwnika czarnego. Za pomocą mieszadła i wiertarki dobrze wymieszałam tynk wraz z barwnikiem, tak aby powstała jednolita masa. Pamiętajcie, aby przygotowana masa była ciemniejsza niż ta którą chcecie uzyskać na ścianie u mnie masa w wiaderku była o dwa tony ciemniejsza, niż ta która wyszła finalnie. Przygotowaną zaprawę nakładałam przy pomocy pacy do tynków nieregularnie w sposób totalnie amatorski. Jeszcze na niewyschniętym betonie, ale też nie do końca świeżym, sznurkiem zaznaczyłam równe prostokąty i przy pomocy poziomicy podzieliłam ścianę nadając efekt fug czy też osobnych betonowych ekranów.

betonowa sciana jak zrobic

Od czasu powstania naszej ściany pojawiło się sporo wpisów jak wykonać taką ścianę ja nie ukrywam sama zaczerpnęłam inspirację od domzestodoly.pl to chyba był pierwszy wpis, który pojawił się na ten temat. Wykonanie ściany 2,70 x 5,0 m to koszt do 100 zł profesjonalna firma za tą ścianę powiedziała nam kilka tysięcy, co prawda to kwota sprzed 4-5 lat, dziś zapewne te koszty są dużo niższe. Jeśli macie tak jak ja zamiłowanie do betonu to polecam wypróbować widziałam póżniej takie ściany wykonane samodzielnie i każda wyglądała super a była robiona przez budowniczych amatorów :-)


You May Also Like

2 komentarze

  1. Podoba mi się beton we wnętrzach, bardzo ciekawa dekoracja ściany, chociaż nie wiem czy podjęłaby się wykonania takiej aranżacji samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę w zakresie remontów jesteśmy totalnymi amatorami ja bym zaryzykowała pozdrawiamy :-)

    OdpowiedzUsuń