JAK USZYĆ BIEŻNIK / SERWETKĘ Z ZAKŁADKAMI

by - kwietnia 12, 2017

Przygotowałam dla Was krótką instrukcje jak w prosty sposób uszyć „odwrócony” bieżnik na stół.  Z takim bieżnikiem poradzi sobie nawet osoba początkująca – taka jak ja – cały projekt nie wymaga specjalnych umiejętności krawieckich. Tak naprawdę wystarczy prosto szyć, a jeśli ktoś nie posiada nawet takich umiejętności podczas szycia bieżnika będzie można to poćwiczyć.
Moja tkanina to len 100%, cóż gnieciuch, ale od razu zakochałam się w strukturze tkaniny i jak tylko ją zobaczyłam wiedziałam co z niej powstanie.
W pierwszej kolejności ustalamy jakiej wielkości będzie nasz bieżnik – u mnie będzie to 40 x 150 cm szerokość zakładki  – u mnie to 4 cm, a szerokość podłożenia zakładki 2 cm, możecie zrobić sobie większe podłożenie, ale nie jest to konieczne .
Wymiary wykroju mojego bieżnika:
szerokość
szerokość bieżnika po uszyciu 40 cm
szerokość zakładki 4 cm
podłożenie zakładki 2 cm
Pamiętajcie, że zakładka i podłożenie znajdują się po obu stronach bieżnika, w związku z powyższym zakładkę i podłożenie mnożymy x2
40+ (2*4)+ (2*2) = 52 cm
Szerokość tkaniny winna mieć 64 cm, aby po uszyciu bieżnik 
miał szerokość 40 cm.
długość
długość bieżnika po uszyciu 150 cm
szerokość zakładki 4 cm
podłożenie zakładki 2 cm
150 + (2*4) + (2*2) = 162 cm
Tkanina musi mieć długość 162 cm, aby po uszyciu bieżnik miał długość 150 cm
Etap wyliczenia i wykroju mamy już za sobą dlatego możemy przejść do szycia.
Kolejnym krokiem będzie zaprasowywanie zakładek i podłożenia. Bardzo pomocne jest zaznaczenie punktami linii zaprasowania materiału. Odmierzamy punkty od brzegu w odległości 2 cm i w tym miejscu zaprasowujemy linie wzdłuż krawędzi tkaniny.
W dalszej kolejności zaznaczamy punkty w odległości  4 cm od wcześniej zaprasowanej krawędzi i wyznaczamy linie zaprasowania zakładki.

Odwijamy zaprasowaną zakładkę, ale nie odwijamy podłożenia zakładki.
Składamy róg prawą do prawej strony po przekątnej (zielona linia), dokładnie dokładamy zaprasowane brzegi do siebie.

Na złożonym rożku zaznaczamy żółte linie po 4 cm (taką szerokość ma podłożenie) oraz linie czerwoną przekątną z wyznaczonych wcześniej linii żółtych.

Czerwoną linie przeszywamy maszyną ważne jest, aby nie minęły nam się brzegi. Odcinamy przeszyty rożek w takiej odległości, aby można było ładnie zaprasować szwy.

Zaprasowujemy szwy i wywijamy tkaninę na prawą stronę.
Ja swój bieżnik ozdobiłam pomponami i taśmą. Jeśli nie chcecie ozdabiać swojego bieżnika pomińcie ten punt.
Od linii końcowej bieżnika w odległości 17 cm zaznaczamy kilka punktów i przeprowadzamy linię po szerokość bieżnika tą czynność powtarzamy z obu stron bieżnika. Wcześnie przygotowane na odpowiednią długość pompony przyszywamy wzdłuż wyrysowanej linii. Brzegi taśmy z pomponami chowamy pod spód podwinięcia.

Następnie do przyszytej taśmy z pomponami przyszywamy ozdobną taśmę, jej brzegi również „ukrywamy” pod podwinięciem.

Gdy już będziemy mieli zamocowaną taśmę z pomponami i taśmę ozdobną możemy przstębnować podwinięcie. Za każdym razem w narożniku trzeba trafić igłą w ukośne zszycie i obrócić bieżnik pod kontem 90º, aby przeszyć kolejny bok.
Na koniec całość prasujemy i voilà bieżnik gotowy.



You May Also Like

0 komentarze