WIOSNA ZAMKNIĘTA W SŁOIKU

by - kwietnia 12, 2017

Od dłuższego czasu panuje moda na „ogrody w słoiku”, postanowiłam więc wpuścić trochę wiosny do naszego M. Okazja nadarzyła się sama za pasem święta Wielkiejnocy doskonały moment, aby zrobić samodzielnie wiosenno świąteczną dekorację do domu.



Do mojej kompozycji użyłam:
  • dużego słoika / wazonu ozdobnego
  • mchu
  • narcyzy mini szt 3
  • ziemia do kwiatów
  • bluszcz
  • gałązka
  • wydmuszka z jajka
  • piórka
Na dno słoja wrzuciłam ok 7-8 cm ziemi (można jako pierwszą warstwę użyć drobnych kamyków, które będą ułożone pod ziemia ja zrezygnowała z tej warstwy). Do ziemi wsadziłam narcyzy mini oraz bluszcz, narcyzy można zastąpić inny rodzajem wiosennych kwiatów np. krokusami, hiacyntami czy tulipanami. Na warstwę ziemi pomiędzy roślinami rozłożyłam mech, mój jest mchem leśnym, ale jeżeli nie macie możliwości wyjazdu do lasu taki oczyszczony mech można zakupić w kwiaciarniach, sklepach ogrodniczych czy nawet w internecie. Jako dekorację użyłam gałązkę brzozową, skorupkę jajka i piórka dekoracyjne. Cała kompozycja wyszła bardzo minimalistycznie, ale to celowy zabieg jak tylko narcyzy rozkwitną zrobią w całą robotę w kompozycji. Oczywiście do przygotowania takiego ogrodu nie potrzebujecie specjalistycznego słoja, możecie taką kompozycję ułożyć w zwykłym słoiku lub prostym wazonie i użyć zupełnie innych ozdób. Każda z takich kompozycji jest wyjątkowa i indywidualna, tylko od Was zależy co „zamkniecie” w słoiku.

You May Also Like

0 komentarze