LEGOWISKO DLA PSA DIY

by - kwietnia 20, 2017


Moda na tworzenie mebli ze skrzynek na owoce nie mija, sama poddałam się temu trendowi i w mojej głowie powstał pomysł na stworzenie legowiska dla psa właśnie ze skrzynki po jabłkach.
Legowisko świetnie wpasowało się w minimalistyczne wnętrze naszego M i bardzo spodobało się naszemu pupilowi.



Do przygotowania legowiska potrzebujemy:
-skrzynki po jabłkach
-farby do malowania
-dwóch kolorów bawełny
-wypełniacza do poduszek/ poduszki
-piły/brzeszczota
-szlifierki/ nakładki na wiertarkę do szlifowania/ papier ścierny


Pierwszą czynnością, która wykonałam, aby stworzyć legowisko było szlifowanie skrzynki. Do szlifowania użyłam wiertarki i specjalnej nakładki z gąbką do której łatwo przymocować papier ścierny za pomocą rzepów, jeśli macie szlifierkę do drewna będzie to najszybsze rozwiązanie. Natomiast jeśli nie macie żadnego z powyższych sprzętów można do tej czynności użyć papieru ściernego i swoich łapek,  będzie to bardziej mozolne ale najtańsza i najbardziej satysfakcjonująca. Po mechanicznym szlifowaniu skrzynki przeszłam do ręcznego odczyszczania, każdego niedostępnego dla wiertarki miejsca. 




Gdy już skrzynka była w całości zeszlifowana wybrałam ładniejsza stronę skrzynki i za pomocą piły wycięłam wejście do legowiska. Dwie górne deski zostały przeze mnie wycięte pod kątem tylko i wyłącznie z uwagi na estetykę. Brzegi wyciętych desek zeszlifowałam papierem ściernym, aby były gładkie przez to bardziej bezpieczne dla zwierzaka. 


Skrzynkę przed malowaniem odczyściłam szczotką z pyłu i przeszłam do malowania. Skrzynkę dwukrotnie malowałam białą farbą przeznaczoną do malowania mebelków dziecięcych, taka farba jest praktycznie bezwonna, hipoalergiczna i bezpieczna dla naszych zwierzaków.



Poduszki do legowiska uszyłam z tkaniny bawełnianej. centymetrem zmierzyłam wnętrze skrzynki i z czarnej tkaniny wycięłam dwa prostokąty o wymiarach skrzynki + 2 cm na zapasy. Prostokąty zszyłam ze sobą i uzupełniłam wypełniaczem do poduszek. Z białej tkaniny wycięłam dwa prostokąty o długości dwóch bocznych ścian oraz tylnej ściany skrzynki i wysokości 20 cm dodając do każdej z krawędzi po 2 cm na zapasy. Tkaninę zszyłam ze sobą i uzupełniłam wypełniaczem do poduszek. Na długości prostokątu  zaznaczyłam kolejno miarę szerokości jednego boku skrzynki, tyłu skrzynki, drugiego boku skrzynki i w tych miejscach przeszyłam poduchę z którego powstała osłona na ściany legowiska. Jedyne co pozostało do zrobienia to wsadzenie uszytych poduszek do wyschniętej skrzynki i zaproszenie zwierzaka do przetestowania nowego spanka.







You May Also Like

1 komentarze

  1. Legowisko bardzo ładnie wykonane, aż widać, że piesek jest zadowolony z niego. My dla naszego pupilka kupiliśmy legowisko na https://empireshop.pl/legowiska w sklepie, gdzie też znaleźliśmy mu karmę z dobrym składem i to jeszcze hipoalergiczną. Rudi jest zadowolony ze swojego łoża, a my że jest z nami :)

    OdpowiedzUsuń