BALDACHIM DIY

by - lipca 11, 2018

Strasznie dawno mnie tu nie było nie oznacza to, że nic w tym czasie nie dłubałam wręcz przeciwnie powstało kilka rzeczy użytkowych, które w najbliższym czasie chciałam Wam pokazać i oczywiście stworzyć coś nowego. Dziś już wiem, że teksty, które słyszałam do tej pory, iż po narodzinach dziecka życie się totalnie zmienia nie są pustymi sloganami, zwłaszcza przy takim maluszku, jak mój który nie lubi spać i jest strasznie ciekawski. Nie mam pojęcia po kim taki jest :-) Chciałam Wam tym razem pokazać coś o czym marzyłam. Zawsze miałam ochotę, aby nad łóżeczkiem mojego malucha zawisnął okrągły baldachim. Takie gotowe baldachimy nie są tanią sprawą bo ceny zaczynają się od 300 zł, a podczas kompletowania wyprawki dla dzieciaczka taki wydatek jest chyba jednym z ostatnich. Ja oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie pokombinowała i nie spróbowała zrobić go samodzielnie wyszło naprawdę fajnie i kilkukrotnie taniej.
Baldachim Zrób To Sam

Czego potrzebujemy do zrobienia baldachimu DIY:

tkaniny na firanę, zasłonę ok 5 m,
rurki sanitarnej o średnicy ok 20 mm, długość 1 m,
sznurek/ wstążka,
nożyczki,
taśma klejąca,
maszyna do szycia.

Ja w pierwszej kolejności zakupiłam tkaninę na firany ok. 5 m możecie w swoich projektach użyć woala, albo tkaniny na zasłony pamiętajcie tylko, aby nie była zbyt ciężka, taki baldachim będzie podwieszony pod sufitem nie ma on przytłoczyć, a sprawiać lekkie, przewiewne wrażenie.
Rurkę na której osadzony jest baldachim DIY zakupiłam w markecie budowlanym jest to rurka do wody zakupiona na dziale sanitarnym wystarczył mi 1 m.

Pracę rozpoczęłam od wymierzenia tkaniny wysokość pokoju w naszym przypadku wynosiła 2,45 m. Brzegi tkaniny, które będą wysokością baldachimu DIY obrzuciłam na overloku i podłożyłam na maszynie stębnującej, możecie krok obrzucania pominąć i tylko podłożyć tkaninę. 

Jak Zrobić Baldachim

Od brzegu wysokości tkaniny odmierzyłam 2 m i w tym miejscu po szerokości przeszyłam tunel taki, aby zmieściła się rurka. Rurkę wygięłam w kształt okręgu i wsunęłam równomiernie w tunel i połączyłam taśmą klejącą. Z przygotowanego wcześniej ozdobnego sznurka przygotowałam dwa odcinki o długości ok. 30 cm jeden odcinek będzie potrzebny do zamocowania baldachimu DIY na haku pod sufitem, drugi odcinek do związania baldachimu w górnej części. Z jednego odcinka sznurka zrobiłam oczko i osadziłam na górnej części baldachimu pośrodku tak, aby za ten element można było zawiesić baldachim pod sufitem, górne brzegi firany zbieramy do kupy i przewiązujemy drugim odcinkiem sznurka. 

Pokoik Dla Dziecka Baldachim

Pozostała nam tylko najprzyjemniejsza część czyli zamocowanie baldachimu na haku pod sufitem.


Baldachim w pokoiku Dziecka, zrób to sama

Baldachim Boho Zrób to sam, Pokoik Dla Dziecka

Pokoik dla dziecka, Baldachim Boho DIY

Przygotowanie takiego baldachimu jest bardzo proste i kilkukrotnie tańsze niż zakup gotowego, mnie całość kosztowała ok 50 zł i trochę poświeconego czasu, a efekt wizualny jest naprawdę fajny.







You May Also Like

0 komentarze