OLEJEK DO DEMAKIJAŻU DIY

by - października 10, 2019

Po moich ostatnich problemach ze skóra po „sklepowym” olejku do demakijażu postanowiłam samodzielnie zmiksować oleje i zrobić domowy olejek do demakijażu DIY. Oczywiście najlepiej do takiego miksu nadają się oleje tłoczone na zimno i nierafinowane. Ilość poszczególnych olejów zależy tylko i wyłącznie od twoich upodobań. Do tego przepisu możesz wykorzystać prawie wszystkie oleje, nawet te popularne, które znajdziesz w swojej kuchni. 

Olejek makeup DiY

Czego potrzebujemy do olejku do demakijażu DIY:

oliwę z oliwek,
olej rycynowy,
olej słonecznikowy,
olej z orzechów laskowych,
olejek aromatyczny.

Wykorzystałam powyższe oleje, gdyż akurat takie miałam w domu, świetnie sprawdzą się też olej makadamia, olej z wiesiołka czy olej sezamowy. Oliwa jest niezwykle tłusta powoli się wchłania i jest dobra do suchej i popękanej skóry, będzie świetna do moich spierzchniętych ust. Olej rycynowy skutecznie chroni przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi, będzie ochroną przed wiatrem i zbliżającym się mrozem. Olej słonecznikowy bardzo łatwo się wchłania i może być stosowany zarówno do skóry suchej jak i tłustej, ma wysoką zawartość kwasów omega-6, umożliwia skuteczną regenerację naturalnych warstw skóry. Olej z orzechów laskowych łatwo się wchłania jest świetny do wrażliwej skóry z problemami, pobudza przepływ krwi i zwęża pory.

Olejek Do Demakijażu DIY

Zastosowałam proporcje olejów na „oko” nie trzymałam się żadnego z przepisów, jedynie co sobie założyłam, to aby nie łączyć ze sobą tylko ciężkich olejów stąd olej słonecznikowy i z orzechów laskowych miks olejów stał się przez nie bardziej płynny. Oleje najlepiej przygotowywać w ciemnych i szklanych buteleczkach. Oleje przez kontakt ze światłem słonecznym szybko jełczeją, ja swój olejek do demakijażu DIY trzymam w chłodnym i ciemnym miejscu, a buteleczka z pompką jest dla mnie wygodniejsza do aplikowania.

Olejek demakijaż DIY

Olejek do demakijażu DIY nadaję się do wszystkich rodzajów skóry można go stosować codziennie, po przygotowaniu nadaje się do użycie przez około 6 miesięcy jeśli jest dobrze przechowywany.

You May Also Like

0 komentarze